Kong Skull Island

Discussion in 'AnyDVD HD (Blu-ray Probleme)' started by thomas0704, Aug 1, 2017.

1. Ch3vr0n

Ch3vr0n Translator NL & Mod

Looks like a possible drive issue. Everything error comes after the first initial "troublemaker" which is " 7.01s: WM_POWERBROADCAST 0x5" That one causes about 260-270 read errors. Either the drive has trouble reading the disc or a possible loose cable

2. Jeanlucpica

Jeanlucpica Member

That's weird. I have no troubles with any other discs and this drive. I had 4 other new released BluRays in the same delivery and I had no issues with them. The hardware I din't touch for almost a year, so I doubt its any loose cable. Unfortunately I have no other BluRay drive available here to test. I guess I take that possibility up for investigation after my holiday.

But what bothers me that if I disable AnyDVD the disc seems also to be recognized much faster on the same computer. Currently I do not have any player installed on this computer but I will try that as well and see if PowerDVD can play the disc with the same drive.

3. Ch3vr0n

I see you're using beta .8 try reverting to beta .7 out the lastest stable release 8170.

Sent from my Nexus 6P with Tapatalk

4. Jeanlucpica

Jeanlucpica Member

When I first got the disk I had AnyDVD 8.1.7.0 installed. As I had the problems I tried AnyDVD 8.1.7.7 already. After I read there are improvements in "Support for copy protection with read errors" in AnyDVD 8.1.7.8 I tried that one as well.

Problem remains the same with the current stable or the last two betas.

5. Fahzuu

Fahzuu Well-Known Member

Von der Scheibe scheint es ganze Chargen gegeben zu haben, die defekt sind. Mit Kopierschutz hat das aber nichts zu tun, bei den meisten (auch bei mir) funktioniert genau die gleiche Scheibe völlig problemlos.

6. D300

D300 Well-Known Member

mich würde es Brennend interessieren, ob die Scheibe auf einen anderen Computer (bzw. Laufwerk) nicht
    doch noch funktionieren würde.

7. kufo

kufo Well-Known Member

Kann man nicht anhand einer Disc ID feststellen, wo das Ding gepresst wurde? Da kann man doch bestimmt Rückschlüsse ziehen.

8. Ch3vr0n

I can't immediately say it's a defective disc. All read errors/problems with that disc are consequences from that first powerbroadcast issue. I'd say the drive is having problems calculating the proper laser strength to read the disc. Try it in a different computer if u can, whether PowerDVD can read it is irrelevant, that's not the same as creating a copy on the hard drive.

9. Fahzuu

Fahzuu Well-Known Member

Warum wird hier immer auf englisch gequatscht? Das ist doch ein deutsches Forum, extra dazu da, damit die es verstehen, die Deutsch sprechen.

10. Ch3vr0n

Because as I've told others I don't speak German but I understand it a bit as it's similar to my native language Dutch (both are Germanic languages), but as a moderator and somewhat expert user that won't stop me from trying to help.

11. D300

D300 Well-Known Member

Das Mod @Chevron sich verpflichtet fühlt trotz falschen "Dialekt" zu helfen ist jetzt noch zu
    akzeptieren ....A B E R....es sollten daraus nicht zwangsweise fremdsprachigen Diskussionen folgen, wenns denn auch in der üblichen Forumsprache ginge.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    zB. dieser Beitrag
    das Deutsch locker drin ist sieht man ja...

Last edited: Aug 11, 2017
  12. Tourist

Tourist Well-Known Member

13. Ch3vr0n

Last edited: Aug 11, 2017
  14. Tourist

Tourist Well-Known Member

And another example par excellence that sometimes silence is golden.

Und ein weiteres Paradebeispiel dafür, daß Schweigen manchmal Gold ist. ;)

kufo likes this.
  15. DaveO88

DaveO88 Moderator DE

Ok , ich werde das mal angehen, das Maß welches im engl. Forum zu Grunde liegt sollte hier genauso gelten .
    Grundsätzlich hab ich nichts dagegen wenn auch mal ein , zwei Hilfestellungsposts auch mal in eng. erfolgen weil man sich zur Not auch mal mit dem Übersetzer behelfen kann , aber wie richtig erkannt artet das zumeist aber aus

So, nun aber zurück zum Thema

Tourist likes this.
  16. Jeanlucpica

Jeanlucpica Member

Ok ... ich bleib dann auch mal wieder bei Deutsch ;-)

Also ich hole jetzt meine 3. Disc im Laden. Dann probiere ich nochmal erneut ob die läuft. Notfallplan wäre wenn das nun auch fehlschlägt ein neues BluRay-Laufwerk zu besorgen. Irgendwelche Bedenken am LG BH16NS55?

17. DaveO88

DaveO88 Moderator DE

Nein ist ein Top LW welches ich auch besitze

18. madmax-x

madmax-x Well-Known Member

@Jeanlucpica: nur rein aus Interesse, welche Version (Blu-ray, uhd-pack, uhd-steelbook, 3d-steelbook, ...) hast du getauscht bzw. macht Probleme?

19. Jeanlucpica

Jeanlucpica Member

Es geht um die Standard BluRay - kein Steel, kein 3D, kein UHD

Und die 3. BluRay von Saturn tut nun auch. (y) Ursache sind wirklich defekte Discs und nicht AnyDVD oder das Laufwerk!

Danke an euch für die Analyse und Hilfe :thankyou: Hätte nie gedacht dass gleich 2 Discs nacheinander defekt sein können.